czwartek, 27 września 2012

Ocet nie tylko super kosmetyk – płukanka z octu i mięty + super błyszczące szyby i krany jak z reklamy

Witajcie,
O wszechstronnym zastosowaniu octu słyszałam już od dawna i teraz żałuję, że nie zainteresowałam się tym wcześniej. 

Stosowałam jako płukankę do myciu głowy. Łyżkę octu rozpuszczam w litrze wody i polewam.  Nie zauważyłam od razu jakiegoś efektu. Czytam na blogach, że włosy są gładkie, miękkie, błyszczą się, bo ocet domyka łuski włosa (ach ta porowatość). Niestety u mnie włosy jakie były bez octu takie są i z octem. Wszystko inne zależy od tego jak wysuszę i jak układam włosy. Wieżę na słowo, że zamyka mi te pory.
Niestety ocet śmierdzi. Strasznie. Zapach się ulatnia, ale kładłam się spać i czułam ten cuch. Przeczytałam też , że płukankę z mięty dobrze robić z dodatkiem octu. Efekty zapachowe są rewelacyjne! Z połączenia powstał ciekawy, intrygujący, do niczego nie podobny (a tym bardziej do octu i mięty) zapach. Jest bardzo przyjemny i fajny. Efekty niestety nie zmienione- dalej brak widocznych efektów.


Czytałam i oglądałam Perfekcyjną panią domu  nałogowo. Tutaj link do ebooka PPD. W jej książce ciągle czytam, że ocet i soda – wszystko wyczyści. Tam 80% środków do czyszczenia to ocet i soda:)
Więc przetestowałam mycie okien octem i wodą (1:4) ,  a do tego polerować gliceryną (dodaję ją też do odżywek, bo dobrze nawilża, a kosztuje ok. 2 zł). Mycie okien okazało się bajecznie  łatwe i proste, bez smug czy polerowania. A błysk jak z reklamy płynu do szyb. Po prostu przecieram okno szmatką zmoczoną w wodzie z octem i wycieram do sucha ręcznikiem papierowym. Następnie psikam wodą z gliceryną (na pół litra max 2 krople , jak raz dałam ok. 6 kropel to miałam smugi) i wycieram do sucha. Tyle. Nie poleruję, nie mam kłaczków. Jest to bardzo szybki i prosty sposób. 

Tak samo samym octem namaczam szmatkę i owijam nią kran na ok. 10-15 min. Potem myję tą szmatką wszędzie dokładnie i spłukuję. Teraz albo od razu przecieramy do sucha, albo pryskamy wodą z gliceryną i polerujmy. Efekty są oszałamiające! Cały kamień schodzi bez problemu, a błysk jest jak w sklepie:)

Ocet jest wszechstronny, dobry jako kosmetyk i jako środek czyszczący.  Teraz zapach czystego domu kojarzy mi się z octem. Naprawdę warto spróbować, bo ocet nie jest drogi a efekty wspaniałe. I oczywiście sprzątamy eko i bez chemii.

---

Chciałam szybko wymyć okna a nie miałam octu w domu. użyłam płynu do szyb i męka. Musiałam się na polerować, na czyścić. Do tego te kłaczki z ręczników były wszędzie( tych samych ręczników używam przy myciu octem i w tedy kłaczków nie ma). Jedną okno myłam chyba godzinę, prościej były by iść do sklepu i kupić ten ocet:) 

10 komentarzy:

  1. Też używam octu do mycia okien. Mam zamiar wypróbować go też jako płukankę do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować mycie teraz wodą z octem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Sposób z octem znam od mojej babci, równie dobrze można myć nim wannę, umywalkę, zlew. Wszędzie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie próbowałam, ale następnym razem spróbuję. Gdzie kupujesz glicerynę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za odpowiedź, nawet nie przypuszczałam, że można ją kupić w aptece, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mówisz o zwykłym occie spirytusowym, czy jakimś owocowym? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie cierpię ani smaku, ani zapachu octu, ale jego działanie jest bezkonkurencyjne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwa Perfekcyjna z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies