środa, 19 września 2012

przydatne skróty klawiszowe w blogosferze: co pomoże, gdy zniknie wpis

Witajcie,

Odkąd zaczęłam pracować na Mac'ach musiałam nauczyć się skrótów klawiszowych. Do obróbki PS są niezbędne i teraz są bardzo przydatne w bogowaniu. Na pewno znacie i używacie niektórych.

Mój kolega zgrywał się, że każdy z grupy używa komputera czy Internetu codziennie, a nie wie co oznacza Ctrl + F. I nas oświecił, że to jest wyszukaj. Często na blogach szukam konkretnej rzeczy, czy informacji i to jest bardzo pomocne. Na forach jest dla mnie niezbędne. Np. na liście firm testujących na zwierzętach daję CTRL + F i piszę firmę , to od razu widzę na jakiej liście jest:)

Kolejny skróty są nierozerwalne Ctrl + C i Ctrl + V. Znane i piętnowane kopiuj - wklej, dzisiejszy Internet nie istnieje bez tych skrótów. Wypracowanie, referat czy wiersz, kilka sekund i mamy. Ja często kopiuję sobie kawałki blogów, żeby potem nie szukać po ulubionych, bo mój system może paść w każdym momencie. 

Najważniejszy skrót dla mnie to Ctrl + Z. Czyli cofnij. Przy pracy w PS jest niezbędny, ułatwia życie i przyśpiesza pracę. Jednak doceniam go jak np. pisze komentarz/ natakę i nacisnę COŚ, a potem cały wpis znika:( i pisać od nowa? Nie wciskam cofnij i wszystko wraca:) ufff

Przydaje się też Ctrl + A, dla mnie najczęściej przy pisaniu postów. Zaznacza wszystko i mogę zmienić czcionkę, wielkość liter bez "jechania" trzymanym kursorem. Teraz mam TouchPada włączonego, bez myszki to takie ręczne zaznaczanie jest trudne. Przydaje się też w kopiowaniu w Wordzie, jak chcę wszędzie czcionkę zmienić to nie ciągnę kursor 14  stron, tylko Ctrl + A i cale zaznaczone. 

Macie swoje ulubione i stosowane skróty?

5 komentarzy:

  1. znam znam:)
    to raczej podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem kompletnie zielona jeżeli chodzi o tego typu rzeczy;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow świetne te skróty - przydadzą się :)
    Lista moich zakladek się nie kończy , chyba skorzystam z Twojego sposobu i będę sobie kopiować fragmenty które mnie zaciekawiły :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ctrl+Z nie znałam, ale teraz już zapamiętam :) Nie raz mi długaśny tekst, który pisałam, gdzieś zniknął i musiałam pisać wszystko od nowa :/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies