wtorek, 25 września 2012

ozdobienie słoika-śmietnika metodą decoupage

Witajcie,
Dzisiaj w wyszukiwanych linkach mojego bloga znalazłam wpis:” jak przechowywać waciki”. Pomyślałam, że może to być tani, oryginalny sposób na przechowywanie rzeczy w łazience. Więc chcę Wam pokazać co możemy same zrobić w domu. Ja udekorowałam zwykły słoik, tak aby pasował do pudełek w łazience. Brakowało mi w łazience kosza na śmieci, na puste opakowania czy waciki. A nie chciałam żeby było widać wszystko co jest w środku. 


Potrzebne będą:
Słoik
Farba (ja mam białą)
Klej  Wikol
Pędzel, gąbka lub wałek do farby
Mały pędzel do moczenia w wodzie, dla odrywania fragmentów serwetek
Miękki pędzel do serwetek
Serwetki
Talerz z wodą
Miseczka na wodę z klejem Wikol (do ok. 100 ml wody dałam kilka kropel kleju i wymieszałam)
Lakier bezbarwny


Najpierw pomalowałam 3 warstwami słoik na biało. Trwało to ok. 2 dni, żeby porządnie wyschło. Wycięłam pasujący mi wzór z serwetki: mocząc pędzel w wodzie, smarowałam na planowanej granicy serwetki. Aby linia odrywania była „rozmazana” i mniej widoczna niż zwykłe cięcie. Pędzel (musi być bardzo miękki i duży, ja mam z włosia kozy) maczanym w wodzie z Wikolem przykleiłam OD ŚRODKA SERWETKI wzorek. Kiedy wyschło po ok. 20 min, pomalowałam lakierem (ja miałam do drewna) i zostawiłam 2 dni do wyschnięcia.  



Do mojego słoika- śmietnika nie mam zakrętki. W ten sam sposób można by było zrobić zakrętkę. Słoik jest dobrze zabezpieczony przed myciem. Są różne rozmiary słoików, więc każdy może znaleźć coś dla siebie. 

Słoik jest zrobiony metoda decoupage, inaczej serwetkową. 

4 komentarze:

  1. Ciekawie wygląda taki słoik :))

    OdpowiedzUsuń
  2. slicznie Ci wyszło ;)

    też kiedyś się w to bawilam, ale bardziej wolę szyć i haftować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie! Też muszę spróbować się w to pobawić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies