czwartek, 13 grudnia 2012

Jak nakładam maskę/odżywkę/olej

Witajcie,

Często na blogach czytam, że mniej znaczy lepiej. Że powinnyśmy nakładać małe ilości odżywek czy olejów dla lepszego efektu. Ma to też inną zaletę: nie marnujemy tak produktu, a co za tym idzie nie wydajemy tyle pieniędzy na nowe kosmetyki. Dla mnie dobrym sposobem na oszczędzanie był zakup drogiego olejku i nagle potrafiłam kilkoma kroplami całe włosy naolejować. 

 moja ulubiona odżywka i szampon z Alterra granat i aloes

Odżywkę / maskę nie wolno nakładać bezpośrednio na włosy. Będzie nam bardzo trudno ją równomiernie rozprowadzić i trzeba będzie dać jej więcej. Nie robimy kleksa na włosach i rozcieramy. Ja nakładam na ręce i dobrze rozcieram, dopiero w tedy nakładam na włosy.
 
Powinno się nakładać od połowy długości włosów. Żeby nie było przyklapu, podrażnienia skalpu i innych niespodzianek. Nie robię tak, gdyż moje włosy po myciu potrzebują odżywki - wszędzie.  Nie tylko na końcach, ale też na grzywce czy na czubku.  Nie wiedzę sensu dbania o włosy jedynie od połowy długości, czyli po około roku ich rośnięcia (rok to ok 12 cm, czyli tak za ucho). Moje potrzebują odżywki od cebulek. 

Jeśli ciężko nam wymierzyć odpowiedzią ilość lub chcemy oszczędzić odżywkę. Np. mamy drogą a  jest świetna.  Możemy użyć metody kubeczkowej. Kupiłam sobie małą (ok. 1 l) miskę w Tesco za 2 zł. Daję do środka kleks odżywki i zalewam wodą. Jak zrobię na odwrót to muszę ręką odżywkę wymieszać, a tak sama woda to robi. Po umyciu wkładam włosy do takiej kąpieli, chwilkę moczę. Ręką polewam w miejscach niedostępnych, np. grzywka, pejsy. Potem polewam włosy ta mieszanką, odciekam. Zależności od mojego czasu albo od razu płuczę i susze, albo zawijam w ręcznik i trzymam ma głowie. 

Dotarłam do badań, które przekonują, że powyżej 30 min nie ma sensu trzymać odżywki, bo działanie jej po tym czasie nie zmienia się. Trzymając 2 h a 30 min mamy ten sam efekt.

Pokrzywa do picia, albo jako płukanka do włosów.


Odżywkę można trzymać na "surowo" nad wanną (bez ręcznika, czepka czegokolwiek)- stosuję to jak idę pod prysznic z odżywką na głowie i nie przeszkadza mi kapanie, albo jak liczę z zegarkiem w ręku minimalne 5 min trzymania odżywki i stoję nad wanną, bo szkoda mi moczyć ręcznika na tak krótką  chwilę. 

Po lekkim odcieknięciu zawinąć w ręcznik. Lubię też zawijać w czepek foliowy i ręcznik (do kupienie za 50 gr w sklepie fryzjerskim, ale zwykła reklamówkę też będzie. Zaletą czepka jest gumka, która lepiej trzyma czepek. Koszt nie jest drogi, bo przez rok zużyłam ok 5 czepków, czyli 2,5 zł.). Mogę w tedy chodzić po domu z odżywką, gotować obiad, prać, sprzątać. Trzymanie odżywki na głowie nie oznacza leżenie i pachnięcie.  Czepek foliowy i ręcznik trzyma też ciepło, które pomaga działać odżywce. Niektórzy wygrzewają nawet ręczniki dla lepszego efektu. Ja robię tak jeśli sobie przypomnę i mam akurat ciepły grzejnik.

Można też nałożyć odżywkę na włosy, przykryć czepkiem i polać obficie ciepła wodą z prysznica. Polega na zasadzie, że ciepło zwiększa działanie odżywki. Zauważyłam jedynie zwiększenie zużycia wody, a nie zmianę działania odżywki. 

Jeśli nadal nie jesteście przekonane do używania małych ilości to pomyślcie, że włos podczas trzymania odżywki, może na sobie pomieścić tylko małą ilość odżywki, a z tego tylko cześć może wniknąć we włos. Reszta jest nie potrzebna.

Odżywkę można także nakładać przed myciem. Jeżeli chcesz dbać o włosy, ale nie stać Cię na olej to jest doskonały pomysł. Albo jak musisz zużyć nietrafioną odżywkę, a po prostu nie działa dobrze. Zauważyłam, że odżywka zmienia swoje działanie nałożona przed myciem głowy! Z kiepskiej odżywki po myciu stała się super przed. Potem albo można umyć głowę i wysuszyć, albo nałożyć inną odżywkę po myciu. Ja zawsze nakładam odżywkę też po myciu. Moja włosy są w tedy miększe, gładsze i lepiej się układają.

Mycie głowy metodą OMO (odżywka - mycie - odżywka), jest uważane za delikatną dla włosów metoda mycia włosów. Teoretycznie pierwsza odżywka ma chronić włosy przed składnikami myjącymi zawartymi w szamponie. Mnie to nie przekonuje, bo jak pierwsze O chroni przed szamponem, a jest nakładana na brudne włosy, to nie dopuszcza do umycia włosów? To bez sensu jest mycie. A jak włosy są  myte, to znaczy że substancje myjące działają i pierwsze O jest zupełnie nie potrzebne, bo zostaje i tak zmyte z włosów z brudem z pod odżywki.
 
odżywka Marion

Dla kręconowłosych albo osób z delikatnymi włosami poleca się mycie odżywką. Zamiast szamponu. Używa się tylko odżywkę, które mają delikatne środki myjące w składzie, a nie pierwszą lepszą z naszej półki. Bardzo podobał mi się ten pomysł, ale efektem był przyklap, niedomyte włosy, ciężkie. Nie stosuję już tej metody, nie jest dla mnie. Moja włosy uwielbiają SLSy w szamponach.  Przykładowe odżywki : Isanna z babassu, Garnier avocado&masło karite, balsamy mrs.Potters, odżywki bs.Joanna natura, Gloria

Do odżywki można dodać różne półprodukty i dodatki. Nie każdego stać albo nie ma ochoty zamawiać półprodukty z Internetu, np. spirullina, hydrolizowana keratyna, witaminy all in one. Można wykorzystać to co mamy w domu: mleko, jajka, żelatyna, piwo, masło (ze względu na dużą zawartość witaminy A natłuszcza, można nakładać na włosy), miód, mleko, jogurt, serek homogenizowany, sok z cytryny, soki owocowe (bez cukry jeśli kupowane lub samo wyciskane), płatki owsiane, mleko kokosowe, siemię lniane, herbaty (zielona, czarna), zioła (mogą wysuszać włosy), woda z gotowania ryżu, makaronu, soda oczyszczona, oleje (np. słonecznikowy), sok z aloesu. Można kupić w aptece kapsułki wit. A+E za ok 2 zł i wyciskać do odżywki.


Mam to szczęście, że moje włosy bardzo szybko wchłaniają to co dobre z odżywki. Na początku włosomaniactwa nakładałam na kilka godzin, min. 30 min. Ale raz musiałam szybko wymyć głowę i nie miałam po prostu czasu chodzić min. 30 min. z odżywką, i nałożyłam na wyliczone z zegarkiem 5 min . Efekty był jeszcze lepsze niż po kilku godzinach! Dlatego mogę sobie pozwolić na minimalne trzymanie odżywki na włosach. Teraz trzymam odżywkę do 30 min max. 


--- 
Biorę udział w konkursie


 

16 komentarzy:

  1. bardzo interesujący post.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie mycie odżywką tez w ogóle się nie sprawdziło, a próbowałam różne odzywki i różne sposoby bo chciałam być delikatniejsza dla włosów... ale nic z tego.

    Za to OMO stosuję od dawna, bo w ogóle nie myję szamponem długości włosów, tylko samą skórę głowy (no i te włosy najbliżej skóry głowy). Z reguły jest tak, że nakładam olej na włosy (czasem też na skórę głowy), chodzę sobie kilka godzin, potem nakładam odżywkę na olej ale tylko na długość włosów, myję skórę głowy szamponem, a odżywka mi zmywa olej :-) nie myję końcówek szamponem bo mi strasznie przesuszał włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie bawiłam się w mycie kawałkami włosów, zawsze leję z kubka równo po całości

      Usuń
  3. O widzisz zawsze pamiętam o tym ,żeby odżywkę pierwsze wziąć na ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czasem stosuję OMO
    ale pierwsze O nakładam od połowy włosów, myję i dopiero nakładam odżywkę na całe włosy .

    OdpowiedzUsuń
  5. swietny wpis ;D
    bardzo przydatny :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam maskę z alterry i ją uwielbiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie siedzę z maską na głowie :).
    Przyznam, że nie wpadłabym na to, że na włosy można nałożyć masło ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. blogi uświadamiają wiele dziwnych ale pomocnych rzeczy

      Usuń
  8. Świetne rady i produkty chyba też. Wiem, że po umyciu należy włosy wytrzeć do ręcznika i dopiero potem nałożyć odżywkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy post, przeczytałam cały. :) A tą serię z alterry uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. moje wlosy uwielbiaja mycie odzywka. i tez przy tym korzystam z metody kubeczkowej, ktora opisalas w swoim poscie - leje odzywke, potem odrobinke wody prysznicem pod cisnieniem i jeszcze troche mieszam. minusem jest jedynie to, ze idzie na to sporo odzywki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie że uwielbiają mycie odżywką, zawsze to mniej im szkodzimy niż szamponem z SLS

      Usuń
  11. Nie wyobrażam sobie moich włosów bez odżywki! Horror! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies