niedziela, 6 stycznia 2013

Czego o olejach nie wiecie

 Witajcie,

Dzisiaj mam dla Was wpis z dziedziny, która najbardziej mnie interesuje. Chce ją przybliżyć jak największej liczbie osób. Często jak mówię o olejowaniu to dużo osób myśli, że przez to mam tłustą skórę i włosy. Że robię sobie krzywdę. Dlatego dzisiaj mam coś dla znawczyń tematu (może coś nowego się dowiecie) jak i dla początkujących olejomaniaczek.

 
MIT : Oleje są tłuste, więc nie wolno ich używać na skórę, bo ją przetłuszczają. Najgorszym pomysłem jest używanie ich na skórze tłustej.
Przekonanie, że tłusta skóra pielęgnowana olejami będzie jeszcze „bardziej tłusta” jest błędne. Cera i skóra ciała stają się tłuste z powodu zaburzenia wydzielania sebum (a konsekwencją tego stanu są niedoskonałości jak wypryski i zaskórniki). Niektóre olejki bardzo szybko się wchłaniają, więc nie ma uczucie lepkości. A nawilżają lepiej niż kremy. 
Najgorszym błędem przy cerze tłustej jest jej czyszczenie "na siłę" : myjemy twarz jak najmocniejszy żelem, aby zedrzeć cały tłuszcz, "naga" skóra produkuje jeszcze więcej tłuszczu, żeby sie zabezpieczać, przez co my jeszcze bardziej ją myjemy. Tworzy się blednę koło. Przerwać je może stosowanie OCM, w dobrych proporcjach i z dobrymi olejami. Tłusta skórę powinnyśmy nawilżać, a nie wysuszać. 

mieszanka do OCM
 

PRAWDA: Oleje zapobiegają powstawaniu zmarszczek 


Opinia, że oleje zapobiegają powstawaniu zmarszczek, jest słuszna. One nie tylko pomagają utrzymać prawidłowe nawilżenie skóry, ale również pobudzają fibroblasty do produkcji kolagenu i elastyny. Oba rodzaje białek odpowiadają za młody wygląd skóry, jej jędrność i elastyczność. Ponadto oleje znakomicie transportują inne aktywne składniki w głąb skóry. I oczywiście same mają bogaty zestaw składników, które możemy aplikować naszej skórze. 

 MIT: Olej się długo wchłania

Nie lubimy nic tłustego na skórze i skutecznie zwalczamy wszelki możliwy tłuszcza na warzy. Powoduje to strach przed olejkami i nie używamy ich. Niesłusznie, bo niektóre oleje wchłaniają się bardzo szybko, a każdy olej można przyśpieszyć kropelką kwasy hialuronowego. Nasza skóra kocha oleje i bardzo dobrze je przyswaja, niektóre mają podobną budowę do naszego naturalnego tłuszczyku.  Np. witamina E obecna w oleju będzie pełniej wykorzystana niż jej syntetyczny odpowiednik.

ODE MNIE: Temat tłustości olei jest bardzo często wytykany mi przez znajomych, ale powtarzam (chyba po raz setny) JA przetestowałam na sobie OCM to chyba JA lepiej wiem jak i czy działa niż ktoś kto się tylko domyśla:)

Bardzo polecam Wam oleje i olejki, jeśli nie na twarz, to na ciało, na włosy i oczywiście do jedzenia:) 
 

Przekonałam kogoś do zakupu olejku?
Stosujecie oleje? 
Jeśli tak, to na jakie części cała? 
Jakie znacie inne mity o olejach? 

19 komentarzy:

  1. Olej stosuję na włosy 2 razy w tygodniu na całe + kilka kropel do maski czy kropelka do szamponu. I nic się nie przetłuszcza. Dodatkowo lubię do kąpieli wlać troszkę olejku, wtedy mam ciało jak po balsamie :)) tylko wanna trochę tłustawa jest do mycia :D


    Zapraszam do mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Stosuję oleje do włosów, na twarz, na całe ciało i do kąpieli :) znam niestety wiele mitów na ich temat, np. taki, że każdy olej jest komedogenny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja naczynkowa cera nie pozwala mi używać OCM, ale nie pzeszkadza mi to stosować olejów w pielęgnacji twrzy, włosów i ciała (naprzemiennie z masłami). Jestem bardzo zadowolona z tej metody pielęgnacyjnej a i moi znajomi powoli zaczynają podpytywać o o leje na włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam znajome które też się mądralują na ten temat chociaż nigdy nie olejowaly ani włosów ani cery i wręcz pie...lą bez sensu bo inaczej tego nie nazwę. jedna wręcz drze ryja na mnie bo jest taka pyskata i też tego inaczej nie nazwę a ona to w ogóle taki element co totalnie uważa że wszystko wie lepiej, z tym że ile ja zyskałam poprzez olejowanie a ile ona przez swoją lipną pielęgnację - ja mam lejącą się falę a ona busz susz ;) xD chyba się zdenerwowałam podczas pisania tego komentarza bo sie uniosłam xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post :) Do OCM przymierzam się od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że w końcu zbiorę się w sobie i wypróbują tą metodę na własnej skórze :)
    Od jakiegoś czasu używam olei do włosów i jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wyobrażam sobie pielęgnacji bez olei :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tylko do kąpieli...Twoje posty zachęcają do eksperymentowania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja się ostatnio zakochałam w olejach ;D odkąd zaczęłam używać ich przy robieniu peelingów tak teraz zaczynam stosowanie metody OCM i jak pamiętam to i na wlosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. oleje na wlosy stosuje i rezultaty sa swietne, na buzie bym sie nie odwazyla niestety, bo latwo u mnie u wypryski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To że nie można na twarz stosować olei ze względu na wypryski to MIT, jestem tego żywym dowodem. Od 2 m-cy stosuję OCM do mycia twarzy, a teraz sobie zrobiłam olejek hydrofilowy do mycia, a buźkę mam właśnie skłonną do wyprysków i przetłuszczania i właśnie po przetłuszczaniu nie ma śladu! Co do wyprysków to rozprawiają się z nimi olejek bergamotowy lub z drzewa herbacianego, a i wągry mniejsze:) POLECAM BO WARTO:)

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że nie można popadać w dwie skrajności. Każdy ma inny typ cery i inaczej się ona zachowuje. Mi trądzik i wypryski leczy tylko OCM z olejem kokosowym, każdy inny olej w tej mieszance (z pestek migdałów, Alterra, oliwa z oliwek) powodował u mnie okropny wysyp pryszczy o pogorszenie cery. Rozmawiałam tez z dziewczyną, której każde OCM po prostu szkodziło i szkoda jej było przez rok robić sobie masakrę na twarzy zanim znajdzie odpowiedni olej. Po prostu trzeba znaleść olej dobry dla nas (często na chybił trafił) i testować.

      dużo zależy też od dobrego nakładania mieszanki, na początku nakładałam tylko raz, a potem 3 razy po rząd i po 3 razach efekty se dużo lepsze. A niby co to takiego ma zmienić? Raz czy trzy.

      Usuń
    3. A Mnie kokos zapycha:( a szkoda bo zapach powalający a na włoskach znów robi puch, ze względu na porowatość. Zgadzam się jak najbardziej, że co jednemu pomaga drugiemu może szkodzić, ale WARTO spróbować i przekonać się na własnej skórze:)

      Usuń
    4. "Zgadzam się jak najbardziej, że co jednemu pomaga drugiemu może szkodzić, ale WARTO spróbować i przekonać się na własnej skórze:)" jedno zdanie a idealnie określa olejowanie

      Usuń
  10. Oleje są podstawą mojej codziennej pielęgnacji! Mam nadzieję, ze coraz więcej osób będzie się do nich przekonywać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja od niedawna także jestem fanką olei :) Na włosy Vatika, na twarz - ze słodkich migdałów oraz awokado :) A to dopiero początek... :D

    OdpowiedzUsuń
  12. wiedziałam:) mam skórę tłustą, włosy przetłuszczające się i stosuję oleje, są dla mnie podstawą pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  13. oj u mnie OCM wywołało masakrę na twarzy :(( i to stosowałam kilka olejów i po każdym było to samo :( wywaliło mi pryszczy tyle że masakra i już od roku się z nimi męczę a przed OCM miałam 2-3 na miesiąc :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies