sobota, 22 września 2012

Sposób na korund i spirullinę - super gładka buzia


Witajcie,
Korund jest jednym z moich ulubionych peelingów. Drugim jest peeling kawowy. Jednak każdy z nich ma inne ziarno i uważam, że działa na trochę innych "poziomach". Dlatego stosuję je naprzemiennie. 


Bardzo lubię używać korund z olejem. Często z oliwą z oliwek, bo musiałam zużyć butlę. Teraz oliwa poszła do kuchni ,a ja męczę olej z pachnotki i resztki olejów zamówionych na ZSK.
Korund jest białym proszkiem, który bosko błyszczy w słońcu:) jest strasznie przyjemny w stosowaniu i nawet gdyby nie działał wcale (a działa bardzo dobrze) kupowałabym go dla samego masażu. Jakby masowanie mięciutka tkaniną. Opis korundu zrobię w innym wpisie, dzisiaj mam tylko mój dzisiejszy sposób na bardzo gładką i nawilżoną skórę twarzy. 


Mimo super działania korund ma jedną wadę: strasznie ciężko go zmyć. Często mam go nawet w zębach i potem zgrzyta. Jest bezbarwny i nie chce się łatwo spłukać. Często koło oczu, nosa przy nakładaniu kremu, ziarenka dalej czułam pod palcami.
Moim sposobem jest dodanie szczypty spiruliny, papka staje się zielona i potem zmycie jest bez problemu. Po zielonym kolorze widzę , gdzie mam jeszcze zmyć. Spiruliny nie można dawać dużo! W nadmiernej ilości może wysuszać skórę, działa też oczyszczająco na twarz , czyli tzw, wysyp. Z tego powodu nie mogę stosować jako maseczkę, bo kończyło się ropną katastrofą:( W małej ilości do korundu , tak na czas peelingowania jest idealna.
Długo się zastanawiałam czemu u mnie spirullina nie robi mi takich cudów jak innym blogerkom. Dodawałam olej i powinno być gładko, a nie było. Nie było nawilżenia tylko susza. Na włosach też się nie sprawdziła. 


Dzisiaj próbując kończyć zamówienie ze ZSK, postanowiłam iść na bogato:
korund
spirullina
olej z pachnotki
sok z aloesu zatężony 10x
kwas hialuronowy

Dlaczego tak?
Korund zawsze mieszam ze spiruliną, bo widzę gdzie mam zmyć papkę i musze zużyć jakoś spirullinę skoro moje włosy, ciało i twarz jej nie lubią. Strasznie wysusza. Żeby zrobić odżywczą papkę mieszam z olejem, można z hydrolatem, ale wolę olej, bo ma wg. mnie lepsze właściwości odżywcze i nawilżające.  Do tego mam suchą skórę i nawilżam ją jak się da. Stosuję OCM (olejowanie twarzy) , po myciu nakładam olej zamiast kremu. Sok z aloesu dodałam, bo musiałam gdzieś zużyć, a wylewać w odpływ z płukanką mi szkoda. Jest też świetnym nawilżaczem. Kwas hialuronowy jest jakby drzwiami, które przyśpieszają przenikanie składników w głąb skóry (jeśli takie wierzchnie działanie może głęboko wniknąć). Też dobrze nawilża. Zauważyłam, że jak wymieszam go z olejem w proporcji 1:1 olej wnika w kilka sekund!!! A jak 1:2 to tak w minutkę. Bardzo lubię ten efekt i pomyślałam, że może pomóc olejowi i spirullinie wejść w skórę. Korund powinien oczyścić skórę z martwych komórek, a dodatki lepiej nawilżyć.

Po zmyciu skórę twarzy miałam super gładką, mięciutką, bez podrażnień. Czułam jakby była porządnie nawilżona. Na pewno będę stosować częściej tą mieszankę.


 Zobacz także :


16 komentarzy:

  1. Ciekawe ile korund kosztuje?

    OdpowiedzUsuń
  2. często do peelingu używam cukru, ale ten korund mnie zaciekawił ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Korund i spirulina są na mojej liście do zamowienia z ZSK :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze nie miałam korundu , ale co do spiruliny to ją uwielbiam ! zmieszana z woda lub śmietaną świetnie wygładza twarz i wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. własnie że u mnie sama spirullina (nawet z olejem) oprócz wysuszu nie robi nic. Kompletnie nic a włosy to po prostu wysusza gorzej niz moczenie w alkoholu :/

      Usuń
  5. Ja także uwielbiam korund. Mieszam go z kwasem hialuronowym i na twarz.
    Przykre, że u Ciebie spirulina sie nie sprawdza. Moja skóra bardzo ją lubi :) Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja do kwasu dodaje olej żeby miał co przepychac w skórę

      Usuń
  6. dla mnie to wszystko, to wyższa szkoła pielęgnacji, dotąd bazowałam na gotowcach kosmetycznych, ale powoli uczę się dzięki takim postom jak Twój, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo mam, najwięcej dowiaduje sie z blogów, szczególnie osób o podobnych cechach co moje

      Usuń
  7. dzięki c:
    nie lepiej nasmarować twarz na noc wazeliną? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak posmarowałam nią usta to prawie mi skórka schodziła, tak wysuszyła wazelina:( na twarz się boję. Skład ma nieciekawy i boje się ze zapcha pory, które z trudem odetkałam:P

      Usuń
  8. nigdy o tym nie słyszałam ;-) muszę kiedyś wypróbować ;-]
    dobrze schodzi po tym trądzik ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytałam że tak ,ale u mnie obecnie nie ma co leczyc , to nie sprawdzilam na sobie

      Usuń
  9. w zyciu nie zamawialam nic z tej strony a tyle osob ja przeciez chwali,no ja nie wiem co ze mna nie tak;p ps. Dodaje Cie do obserwowanych,bo masz cudownego bloga! bedzie mi milo jesli tez mnie odwiedzisz, a jesli bedzie Ci u mnie przyjemnie to zostaniesz takze moja obserwatorka :) Buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Korund ciężko sie zmywa tylko jeśli jest użyty w połączeniu z olejem, myślę że gdybyś użyła jakiegoś balsamu lub żelu zmył by się bez problemu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies