piątek, 7 grudnia 2012

Na co należy zwracać uwagę kupując olej do pielęgnacji włosów i skóry?

Witajcie,

Regularnie stosuję olejowanie włosów, wcześniej myłam twarz OCM , więc zakup olejów był dla mnie bardzo ważny. Ale na co powinno się zwracać uwagę kupując?

 olej kokosowy

 1. Miejsce zakupu. 
 Zacznijmy od tego skąd w ogóle wziąć olej? Ja kupuję w sklepie zielarskim albo z naturalnymi produktami do jedzenia. Tutaj kupuję duże opakowania, np. olej kokosowy 200g. Szkoda mi wydawać pieniądze na przesyłkę, bo zamawiając np. 1 kg oleju przesyłka jest droga. Małe ilości, tak na próbę kupuję przez Internet, np. zrobsobiekrem.pl . Niektóre oleje są ciężko dostępne w zwykłych sklepach. Jest to też wygodne, bo nie trzeba nigdzie chodzić a paczkę przyniesie listonosz. Kupuje też w hipermarkecie, pułki są pełne dobrych olejów, np. olej lniany czy oliwa z oliwek. Niektóre oleje można znaleźć w kuchni, np. oliwa z oliwek, olej słonecznikowy. 
 oliwa z oliwek i olej rycynowy 

 2. Opakowanie  
najlepiej, gdy jest to butelka z ciemnego szkła, która chroni olej przed szkodliwym działaniem światła. Dobrze jest trzymać dodatkowo w papierowym opakowaniu. Wybierzmy też opakowanie dostosowane do rodzaju oleju (pracownik w sklepie powinien wiedzieć co sprzedaje, ale zawsze można sprawdzić w Internecie),. Np. olej kokosowy zastyga jak jest nie podgrzany, jeśli kupimy go w butelce za każdym razem musimy go roztapiać przez co tracimy jego właściwości. Jeśli kupimy w słoiku to możemy wygrzebać trochę łyżeczką albo nabrać palcem.  

 mieszanka OCM w pojemniku 

3. Data produkcji/Data ważności  
im krótszy czas między datą ważności, a datą produkcji tym lepiej (świadczy to o braku konserwantów). Nie dajmy się nabrać na promocje, bo często produkty blisko terminu ważności są przecenione.  

przedmioty potrzebne do zrobienia mieszanki OCM (roztapianie oleju kokosowego w gorącej wodzie), olej rycynowy, pojemnik na mieszankę, który nie musi być drogi, ja mam pojemnik na mocz za 50 gr, łyżeczka, oleje.

4. Skład 
 zawsze wybieram oleje czyste, czyli bez dodatków innych składników kosmetycznych, przede wszystkim parafiny; lubię jak jest nie rafinowane, a czy ma być eko, naturalny, organiczny zależy od ceny i naszych upodobań.  Olej powinien być zimnotłoczony i nierafinowany - podczas rafinowania i tłoczenia na ciepło olej pozbawia się cennych składników, co oznacza, że nie wpływa odżywczo na skórę czy włosy.  Podczas rafinacji wykorzystywane są chemikalia oraz wysoka temperatura, aby wydobyć z rośliny jak najwięcej olejku. 

 olej kokosowy ustawiam "pod kątem" aby potem łatwiej było go wydobyć
5. Źródło pochodzenia oleju 
 warto dowiedzieć się skąd sprowadzane są rośliny, z których tłoczone są oleje i w jaki sposób oleje są importowane do naszego kraju.Warto wybierać oleje eko, często nie mamy żadnej pewności czy roślina na olej nie rosła przy ruchliwej ulicy, myślę, że eko są z kontrolowanych upraw i bardziej dba się o to.

 olej z drzewa herbacianego i olej grapefruituiowy ze zrobsobiekrem.pl
6. Rzetelność sprzedawcy 
powinien mieć odpowiednią wiedzę, odpowiedzieć na wszystkie pytania i pomóc nam dobrać olej. Zawracajmy uwagę na sposób przechowywania olejów, czy są w nie przeźroczystych opakowaniach czy przechowywane w lodówce jeśli tego potrzebują. Sprzedawca powinien nam polecić jak powinniśmy stosować olej, jak przechowywać i jakie mogą być skutki uboczne. 
 mieszanka olejów Alterra (Rossmann) 

7. Czy to ma być olej czysty czy mieszanka. 
Wiadomo można kupić oleje już wymieszane ,np. olejek Alterra. Takie olejki to mieszanki rożnych olejów, często też konserwantów i innych dodatków. Często nie wiemy (bo nie znamy się na składach) co nakłdamy na twarz czy włosy. Jeśli wybieramy gotową mieszankę a coś nam nie będzie pasować nie będziemy wiedzieć, który olej nam szkodzi. Np. moje włosy nie cierpią oleju kokosowego, jeśli na początku kupiłabym mieszankę olejów z olejem kokosowym nie wiedziałabym czemu nie ma dobrych efektów a jest okropnie. Mieszanki olejów są tańsze i bardziej dostępne (np. w Rossmanie)

 zastygnięty olej kokosowy

Na początek polecam kupować małe ilości, np. na pół z kimś. Oraz kupować najbardziej popularne oleje : kokosowy (jeśli nie podejdzie będzie to mogło znaczyć, że mamy niskoporowate włosy, i łatwiej można stwierdzić jakie oleje będą nam pasować), oliwa z oliwek lub olej słonecznikowy- prawie każdy ma je w domu. Olej lniany, żałuję , że kupiłam go tak późno. Bardzo dobry olej na włosy, tani (ok 200 g za 15 zł w Tesco). Jeśli złapiemy bakcyla proponuję zainwestować w droższe oleje, np . arganowy czy jojoba a efekty będą zadowalające. Każdy olej, który nam się nie spodoba możemy po prostu zjeść albo na nim smażyć. Wykorzystać do OCM (co to jest OCM tutaj)

 olej alma 

Co to jest olejowanie?

OCM, które najlepiej na mnie działa
 olejowanie wady i zalety
Jak ważny jest dobór olejku
moje oleje - ranking

12 komentarzy:

  1. szczerze nie przywiązuje większej wagi do składu bo nie znam się na tym.
    raczej czytam opinie dziewczyn jak ma większość dobrych to kupuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja znam się troszkę na skłądach, ale zawsze czytam co piszą o kosmetyku na blogach, znajduję blogerki co rozpracowują składy i w tedy kupuję

      Usuń
  2. wiele osób tak strasznie uwzięło się na tę parafinę w olejach. A przecież nie bez powodu jest ona dodawana do indyjskich mieszanek olejów, m. in. do Sesy czy Dabur Vatiki. Na wielu włosach ma ona bardzo dobry wpływ - pisała o niej także Anwen. Więc chyba nie warto skreślać parafiny na samym początku, bo może zdziałać wiele dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się że właśnie na początku jest to bardzo ważne, bo może parafina powodować zapychanie czy uczulenie a my będziemy obwiniać olej, który bez niej mógłby byc ideałem

      Usuń
  3. Dziekuję za odwiedziny i miłe słowo, zapraszam częściej ;-)) Ciekawy blog tym bardziej ze moje włosy niesforne są strasznie hehee ;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również zależy na tym by olej był nierafinowany :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam po prostu fioła na punkcie olei, uwielbiam je! teraz kiedy nie mogę stosować kremów do twarzy normalnych to oleje mi je zastępują :-) no i na włosy to nawet nie wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też długi czas stosowałam olej zamiast kremu, ale dostałąm próbki kremów, potem kupiłam moją ukochaną maseczkę z Perfecta i odeszłam od nich

      Usuń
  6. Posiadam tylko olej kokosowy Vatika, rzadko potrafię się zmobilizować do olejowania włosów ale chyba czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rady, bardzo przydatne, w końcu to jest bardzo ważne, a często się na te rzeczy w ogóle nie patrzy...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies