sobota, 19 stycznia 2013

Jak radzić sobie ze strączkami?

 Witajcie,

Dzisiaj czuję, że wreszcie dojrzałam do tego tematu. Od samego początku w moich włosach najbardziej przeszkadzały mi strączki na końcach. Albo musiałam czesać co 10 min , albo wyglądały okropnie. Po cichu liczyłam, że jak będę dbała o włosy to problem zniknie.  

Zaczęłam od najważniejszego: 
Uświadomienie sobie skąd pochodzi problem

Czy wpływ na strączki mają kosmetyki, którymi myjemy nasze włosy? A może stylizatoryMoże cały czas dotykamy włosów rękami? W strączki może zbić się, np. grzywka od częstego poprawiania


 W moim przypadku była to źle dobrana fryzura. Na zdjeciach widać, że obcięcie wycieniowanego obszaru od razu poprawiło wygląd i powstrzymało strączkowanie. Cieniowane włosy sprzyjają powstawaniu strączków.


   
Zbytnie obciążanie włosów
U mnie efekt strączka i szybkiego przetłuszczenia powoduje spray nabłyszczający Syoss.  Jak myję bez niego co 3-4 dni, to z nim na drugi dzień mam strączki.  Niedokładne zmywanie olei albo odżywki. Nakładanie za dużo stylizatorów (żelu, gumy, lakieru) czy nawet odżywki b/s.  

 Silikony i stylizatory
Źle dobrany stylizator (często z silikonem) jest u mnie przyczyna powstawania strączków. Ale już na mniejszą skalę. Jeśli używałam Biosilka na końcówki efekt był rewelacyjny, teraz zaczełam stosować Pantene pro v i jak przesadzę to na drugi dzień mam strączki.   Jednak rezygnacja z silikonów wydaje się najłatwiejsza, należy jednak pamiętać, że zabezpieczanie końcówek to podstawa. I nie możemy z tego zrezygnować.  

Oczyszczaj włosy
jeśli coś się na nich nagromadzi. JEst to oczywiście, że jak mamy strączkowe włosy z powodu użycia jakiegoś kosmetyku to należy go zmyć. Polecam użyć szamponu z SLS. Delikatne szampony są dobre dla włosów (nie każdych) ale pamiętajmy o głębszym oczyszczaniu. 

Susz suszarką
Odkąd odeszłam od suszenia naturalnego i zapuściłam (oraz obcięłam) cieniowane włosy  moje włosy lepiej się układają. Suszarka pomaga mi na pozbijane końce, czasem jak schną same robią się po kilku dniach strączki. Dlaczego nie należy rezygnować z suszarki opisałam tutaj

Włosy najbardziej strączkują na zewnątrz. Wiec trzeba je zabezpieczać przed wiatrem (np. chować pod kurtkę i szalik), związywać na drogę, albo czesać przed wejściem na uczelnię czy do sklepu:) 

Noś szczotkę
Niestety jeśli nasze włosy strączkują najszybszą i najłatwiejszą metoda jest ich zaczesanie. W torebce noszę bardzo małą szczotę drewnianą (za 6 zł w Rossmanie). I po prostu co kilka godzin czeszę włosy.
 

Jakie macie swoje sposoby na strączki?
Macie ten problem?
Co powoduje u Was ich powstawanie? 



9 komentarzy:

  1. Mnie na cieniowanych włosach podoba się efekt strączkowych włosów. Fajnie się wtedy końcówki podkręcają. W sumie to sama takie noszę od wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz po obciciu mi włosy nie strączkowaty, ale tak po tygodniu było cięzko

      Usuń
  2. Nie znalazłam jeszcze sposobu na strączkowanie się włosów. Mam włosy dużo krótsze niż Twoje i też nie są wycieniowane, a mimo to, się strączkują. Nie nakładam na nie dużo, raz na tydzień olej i mycie OMO, ale odżywki nakładam w ilościach minimalnych. Moje włosy są krótkie więc nie są zniszczone, nie wymagają wielu zabiegów, więc nie mam czym je obciążać, a mimo to się strączkują :(

    OdpowiedzUsuń
  3. mam lekko cieniowane włosy i nie strączkują mi się na szczęście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam strączki na grzywce ;P Nawet gdy ułożę potrafi sterczeć na wszystkie strony :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepiej chyba jak napisałaś, rozczesać co jakiś czas włosy

    OdpowiedzUsuń
  6. Też to u siebie zauważyłam jak miałam krótkie, mocniej pocieniowane włosy, teraz zapuszczam je w nadziei pozbycia się strączków i wrednych, odstających końcówki i widzę efekty ;) oczywiście ma na to wypływ stylizacja (przede wszystkim żel lniany) oraz sposób pielęgnacji, ale wydaje mi się, że im dłuższe i "dociążone" włosy tym mniej problemów z odstającymi końcówkami ;) choć pewnie z rozczesywaniem więcej itp... ;/ eh tak źle i tak niedobrze ;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies