czwartek, 10 stycznia 2013

Ziołowe sposoby na łupież

Witajcie,

Dzisiaj mam dla Was recepty jak w naturalny sposób pozbyć się łupieżu. Dla mnie najlepszy sposób to szampon Catsy z apteki. Działa od pierwszego użycia.


Wyciąg spirytusowy z liści pokrzywy

Z posiekanych liści zmieszanych ze spirytusem w proporcji 3:1 otrzymuje się macaret, którym można nacierać skórę głowy raz w tygodniu. 

Odwar z liści babki lancetowatej

Na półtorej szklanki ciepłej wody wziąść łyżkę liści, podgrzewać do wrzenia.  Gotować pod przykryciem ok 3 min. Odstawić do naciągnięcia 10 min. i przecedzić. Dwie łyżki odwaru na szklankę wody można stosować do spłukiwania głowy po umyciu włosów, co sprzyja usuwaniu łupieżu. 

 Napar ze skrzypu

Czubatą łyżkę ziela zaparzyć w 1/2 l wrzątku. Kiedy napar ostygnie, przecedzić go i kilkakrotnie spłukać włosy. Następnie wymasować skórę głowy i wetrzeć oliwkę lub olejek rycynowy.  Pozostawić na kilka godzin, po czym zmyć dokładnie szamponem. Kurację stosować do usunięcia łupieżu.



Pamiętajmy, że zioła wysuszają włosy i nie nalezy ich stosować co każde mycie.  Ciesze się, że żyję w czasach gdzie są szampony przeciwłupieżowe.


Jako ratunek na wypadanie włosów chciałam stosować napary z kozieradki (ostatni szał na blogach), ale kupiłam kocankę.  Spanikowałam i pomyliłam nazwę. Wrzodów żołądka nie mam, więc płukam nią włosy. Zobaczymy efekty za jakiś czas. 

7 komentarzy:

  1. ja też mam zamiar wypróbować kozieradkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się że nie mam zbytnich problemów z włosami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe sposoby. :)
    Jakby pojawił się u mnie problem z łupieżem, to spróbuję.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zanotowane.
    Dzięki za te recepty - w tej chwili gałgan poskromiony w stopniu znacznym wprawdzie, ale notuję, ponieważ nic nie jest pewne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście nie mam problemu z łupieżem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na szczeście nie mam z tym problemu i nigdy nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies