sobota, 12 stycznia 2013

ziołowe płukanki do włosów: wzmacniająca i przeciwprzetłuszczaniu

Witajcie,

Dzisiaj mam dla Was wpis o ziołowych płukankach do włosów. Bardzo je polubiłam, bo widzę czasami efekty. Np. z szałwii prostuje włosy. Trzeba jednak uważać, bo zioła wysuszają włosy. 


Wzmacniająca płukanka

30g szyszek chmielowych
30g rozdrobnione korzenie łopianu
30g ziela skrzypu polnego
80g rozdrobnionych korzeni mydlnicy
20 g kwiatów rumianku

1-2 łyżki stołowe  mieszanki wsypać do 2 szklanek zimnej wody i gotować na wolnym ogniu pod przykryciem 10-15 min. Odstawić na 15 i odcedzić. Pozostałe po przecedzeniu zioła zalać ponownie 2 szklankami wody, zagotować, po lekkim ostudzeniu przecedzić i dodać 2 szklanki cieplej wody. Pierwszym płynem zmoczyć włosy i palcami masować skórę głowy. Odczekać 15 min. i umyć głowę wodą pozostałą z drugiego wywaru. 

Jest to zabieg  wzmacniający, który należy stosować przy wypadaniu włosów, łojotoku, łupieżu, nawet przy grzybicy. Korzystne jest , aby bezpośrednio po umyciu nie osuszać włosów i skóry, ale zawinąć je na pół godziny w turban z ręcznika. 


Płukanka do włosów przetłuszczających się

Należy przygotować: po łyżeczce suszonego tymianku, skrzypu polnego, szałwii i rozmarynu, 3/4 l wody/ Zioła zalać wrzątkiem, zostawić na 10 min pod przykryciem, przecedzić. Stosować po myciu włosów, nie spłukiwać wodą. Reguluje wydzielanie łoju. 


Stosujecie płukanki?
Z jednego zioła czy mieszanki?
Myślicie, ze działają czy nie?
Czy w współczesnym świecie chemii w kosmetykach takie naturalne sposoby pielęgnacji mają zastosowanie w sens?  

8 komentarzy:

  1. nie stosuję :) a ta kulka to królik ?:D

    OdpowiedzUsuń
  2. zioła najczęściej stosuje jako wcierki w skórę głowy, niestety moje włosy za nimi nie przepadają. Nawet najmniejsza ilość ziół powoduje przesuszenie. Jedynie płukanka z siemienia lnianego je ładnie wygładza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja strasznie zaniedbałam płukanki ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. I want to utilize the WayBackMachine to try to retrieve my
    old Yahoo! 360 Blog posts, but I don't know what the URL format was. To date Me approaching empty. Anybody come with an example URL that I may use to reconstruct a legitimate URL for my old blog? Thanks!.

    Feel free to surf to my web-site - careington 500 dental plan
    my page: individual dental plans

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się przepis na te płukanki. Od kilku dni zbieram się za znalezienie jakiegoś fajnego przepisu.
    1) Rozumiem, że testowałaś je i są sprawdzone? Czy ta do włosów przetłuszczających się faktycznie zmniejsza wydzielanie sebum?
    2) Ile to 30g ziela(tak na oko)? Nie mam wagi:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie testowałam tylko znalazłam w starej książce ze sposobami jak dbać o urodę. nie wiem ile jest 30 gram ziela

      Usuń
  6. Ja stosuje płukankę pokrzywową :) Uważam ją za najlepszą ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies