sobota, 9 listopada 2013

Proste, smaczne i zdrowe "prawie" batoniki

Witajcie!

Znalazłam na jednym z moich ulubionych blogów kulinarnych prosty przepis na batoniki musli. Bardzo lubię te Biedronkowe batoniki, ale nigdy nie mamy pewności co w nich siedzi. Dlatego przeczytałam przepis, okazało się wykonalne, bez większego wysiłku i dodatkowych zakupów. 

Bardzo podoba mi się to, że składniki łatwo można wymienić. Nie miałam moreli dałam suszone jabłka. Dodałam płatki migdałowe i też wyszło. 



Składniki :
  • 250g płatków owsianych
  • 100g drobno pokrojonych moreli - dałąm suszone jabłka, bo moreli nie miałam
  • 100g rodzynek
  • 100g migdałów
  • 4 łyżki siemię lniane - nie wiedziałam gdzie zużyć, teraz już wiem:)
  • 150g masła
  • 100g brązowego cukru
  • 150g miodu



Tutaj podaję oryginalny przepis ze strony: http://anyzkowo.blogspot.com/2013/11/batoniki-musli.html


Jak wykonać - odsyłam na bloga skąd czerpałam przepis (link wyżej). Uwielbiam też jej prosty sposób opisania wykonania, nie rozwleka się, nie opisuje na 10 linijek obierania ziemniaków. Prosto, jasno i na temat. 

Tej blogerce wyszły tak ładne batoniki, że można by je sprzedawać w cukierni. Moje im nie dorównują, chyba dlatego, że zrobiłam za mało masy. Wszystko robiłam na oko i chyba 4x za mało dałam wszystkiego. Ale w smaku są rewelacyjne! 


Wykonanie zajęło mi ok 5 min - łącznie z szukaniem w szafkach składników, a do tego 20 min pieczenia. Na początku były miękkie, ale po kilku minutach zastygły i są zdatne do gryzienia bez przeszkód. Więc nie pieczemy aż same staną, bo możemy potem ich nie ugryźć. 

Na pewno będę je robić częściej, na pewno w większych ilościach. Teraz jem ciasteczka, popijam herbata z miodem i zagryzam suszkami z jabłek:) dostałam wór suszek od szwagierki i leżały tak, bo nie miałam pojęcia co z nimi zrobić. Uwielbiam wigilijny kompot z suszu, ale więcej pomysłów nie miałam. Wiec jem je same:) 


Co myślicie o takim prostym i smacznym przepisie?
Macie ochotę wypróbować?
Co jeszcze można zrobić z jabłkowych suszek? 

17 komentarzy:

  1. Faktycznie wydaje się bajecznie proste, może i ja spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię takie przekąski, ale zjadłbym ich wieeeeecej :P

    dodaje do obserwowanych mniammm

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że mam ochotę wypróbować. Uwielbiam musli w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten przepis brzmi świetnie:). Zawsze jak jestem na uczelni to kuszą mnie różne niezdrowe batoniki, więc takie domowe w wersji "light" byłyby dla mnie idealnym rozwiązaniem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne :) - najważniejsze ze zdrowe !

    Pozdrawiam ciepło,

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny przepis :) ja uwielbiam owsiane domowe ciasteczka z dodatkami, które akurat pod ręką są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię często podobne, ale muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie batoniki, ale od czasu do czasu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jutro odwiedza mnie siostra, już sobie zapisałam tego posta w zakładce i rano je odtworzę, żeby coś przegryźć przy herbatce:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na śniadanie :) + jogurt np. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gosia jest spotkanie w Sanoku. Info na blogu po prawej stronie

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno są sycące no i zdrowe, będę musiała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. przyznam, że Twój blog robi fajne wrażenie, bardzo dobry klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  14. może i ja coś takiego zrobię ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies