sobota, 11 maja 2013

Co polecam a co nie #5

Witajcie,

Jeśli chcecie uśmiać się do łez i przeżyć super przygodę to polecam Wam moje najnowsze odkrycie. Pani W.Redna jest wiedźmą i to jaką wiedźmą! Książka jest pisana świetnym językiem, brak zbędnych opisów. Zamiast: "swoim pomalowanym na różowo palcem, pokazała na fioletowy dzbanek z kości słoniowej z fiołkami, jednocześnie mrucząc swoim melodyjnym głosem silne i długie zaklęcia". Napisane jest: "pokazała na kwiatek i wymruczała zaklęcie". Dla mnie świetnie! Nie lubię opisów,  które nic nie wnoszą. Akcja jest błyskawiczna a humor! Oj ryki śmiechu słychać było co chwilę! Na początku dowiadujemy się, że panna W.Redna przeczytała list, który wiozła. Nauczyciel też jest świetnym człowiekiem, bo na końcu dopisał " przecież miałaś tego nie czytać, a reszta listu napisana jest znikającym atramentem". Zakończenie jest podobne, dostałą list w nim było "obiecałaś że nie przeczytasz" i też tekst niewidocznym atramentem. 


Akcja nie jest o typowych czarownicach, o miłości wampira i czarownicy (choć o tym jest książka, ale dopiero od 4 tomu) , ale skupiona jest na świetnym humorze i ciągłym zwrotom akcji. Trzeba przeczytać dla samego opisu wyrolowania króla. Kiedy W.Redna przebrała się za wiedźmę , ubraną w szmaty, z czarnym kotem i zrobiła rozróbę na przyjęciu  Oczywiście wszystko zgodnie z prawem (bo mówienie o truciznach w czasie posiłku jest legalne:).

Gorąco polecam serię książek:

OLGA GROMYKO
Zawód wiedźma cz. 1 i 2
Wiedźma opiekunka cz. 1 i 2
Zawód wiedźma cz. 3

Z serialów polecam Monster High
Wiem, że jest to bajka dla dzieci, ale lubię te 2 min filmiki. Są ślicznie narysowane, mają ciekawe i krótkie historie. Fajne też są wersje kinowe ich filmów:)


Filmów oglądałam bardzo dużo  ale nic szczególnego co można polecić nie było. Raczej skupiłam się na bajkach Disney'a. Wiem, że są dla dzieci ale uwielbiam je!  A ostatnia część Króla Lwa: hakuna matata jest boska! 

Z bajek fajna była Ralph demolka. O złej postaci z bajki, która chce być dobra i lubiana. Trochę oklepany temat, ale można pośmiać. 


Oraz Igor, tutaj raczej bajka o miłości i odnalezieniu siebie. W państwie znikło słońce, a żeby przeżyć król wymyślił, że mieszkańcy będą wymyślać potwory, które za dużą opłatą nie zostaną wypuszczone, aby zniszczyć inne państwa. Pokręcona logika! 

Forrest Gump
Dużo słyszałam o tym filmie, a że ja nie lubię iść za tłumem nie oglądałam. Wreszcie skuszona 100 najlepszymi filmami ever, oglądnęłam.  Film jak dla mnie na jeden raz, nie widzę sensu do niego wracać. Jest świetny, ciekawy, ma zaskakujące przypadkowe momenty  Ale żebym miała do niego wracać to nie. Gorąco polecam obejrzeć chociaż raz! Opowiada o facecie z malutkim IQ, ale ma on tak ogromne szczęście w życiu, że spotyka sławnych ludzi (chyba 3-4 prezydentów USA, w tym Kenediego) , zostaje bohaterem wojennym, jedzie na zawody światowe w ping ponga, w cudowny sposób zostaje milionerem (bo tylko jego kuter rybacki nie utoną podczas sztormu), ale najlepszym dla mnie ukazaniem jego naiwności było to jak jego wspólnik kupił "jakąś firmę ogrodniczą": 



Polecacie jakieś fajne bajki?
Albo ciekawe filmy?
Gdzie można obejrzeć za darmo Bejbi blus? 

13 komentarzy:

  1. Też szukam Bejbi blus :D
    Ostatnio oglądałam film Drogówka,ale nie wiem czy polecam, mieszane mam odczucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytałam recenzje i nie przekonuje mnie ten film

      Usuń
  2. Ten pakiet książek jeszcze przede mną do przeczytania. Czytałaś może Wójtowicz (np. "Wrota")? Lekka, śmieszna i wciągająca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie czytałam tych książek, ale z chęcią zobaczę!

      Usuń
  3. Bardzo zaciekawiłaś mnie książką ! Kocham książki fantazy :D Dawno nic dobrego nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Seria książek o wiedźmie Olgi Gromyko jest fenomenalna !

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki bez zbędnych opisów, więc ta na pewno by mi przypadła do gustu ;)



    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie lubię opisów, zawsze pomijam je

      Usuń
  6. Niestety nie lubię tego typy książek :( One są z serii albo się je kocha albo nienawidzi :) A ten film, też bym obejrzała, ale nawet nie ma go na torrentach ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chyba na książkę się nie skuszę, wolę coś innego, właśnie typu długie opisy orzeszkowej pozwalające rozkoszowac się synestezją :)
    A co do gumpa to też oglądałam i właśnie nie mogłam się przełamac na początkuw łąśnie ze względu na to, że wszysty byli tym filmem zachwyceni, ale rzeczywiście całkiem fajny i bardzo mnie rozśmieszył, chociaz na początku mnie denerwował.
    Czy znam jakies fajne filmy.. wąptpię, żeby ci się spodobały, bo chyba mamy inne gusty, ale cośtam napiszę: Preswazje, Po prostu razem, Triszna, Wyznania Geiszy. Moje ulubione filmy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiedźmy czytałam wszystkie jak miałam mega fazę na fantasy, a przede wszystkim książki z Fabryki Słów ;)
    Forrest'a Gump'a za to kocham zarówno książki (są 2 części) jak i film, Tom Hanks odwalił tam świetną robotę ;)

    Z bajek polecam Meridę Waleczną ^^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje bardzo za wszelkie komentarze! W miarę możliwości czasowych odpowiem na Wasze komentarze:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
tu jest to do cookies